Popis
Nabízíme přehrání (zaktualizování) softwaru ve Vaší gateway jednotce u vozů Škoda, Volkswagen (VW) a Seat.
Vybíjení autobaterie může být problémem hlavně v ročnících výroby 2004, 2005 i 2006.
Přehrajeme Vám gateway jednotku, ať už jste autorádio zakoupili u nás či nikoli.
Všechny autorádia, která prodáváme s CAN-BUSem pro koncernové vozy jsou vybaveny CAN-BUSem 2.0, tudíž pro správnou funkci potřebují odpovídající nakódování gateway jednotky ve Vašem voze. Váš vůz musí být vybaven správně nakonfigurovanou gateway jednotkou a musí být vybaven standardem, CAN-BUSem na verzi 2.0 (což splňuje většina dnešních vozů). Přehrávání gateway je v dnešní době již poměrně vzácné jen u specifických vozů kolem roku 2004-2006, novější vozy tento standard s našimi rádii bez problémů splňují a jakékoli úpravy pro správnou funkci nového autorádia nejsou zapotřebí.
Problémem nejsou jen aftermarket autorádia, ale také originální autorádia Škoda či Volkswagen, při výměně autorádia z facelifové řady vozu do předfaceliftové (např. výměna autorádia Columbus ze Škoda Octavia 2 facelift do Škoda Octavia 2 předfacelift.).
Proto pokud Vám vybíjí baterii například RNS310, RNS315, RCD310, RCD510, Škoda Columbus, Amundsen nebo Amundsen+, Bolero, Swing, ale i činská originální autorádia RCD 330, RCD 360, pak Vás přehrání softwaru v gateway nemine.
Dokódování gateway jednotky (pokud to již neumí Vaše současná - v 90% ano) Vám zapne také další funkce ve Vašem automobilu, např. spínání režimu zpátečky v autorádiu pro zobrazení zadní kamery a parkovacích senzorů, které záleží dle typu a nakódování gateway jednotky. Stejně tak zobrazování otevřených dveří či základní data z automobilu (palivo v nádrži, otáčky motoru apod.) a nebo jen prosté svícení tlačítek na autorádiu, to vše gateway jednotka ovládá.
Typy gateway jednotek, kde s největší pravděpodobností nehrozí vybíjení baterie: 1K0 907 530 a index: L, P, Q, S, AA, AB, AC, AD, v některých případech E a K by měly být zcela vyhovující, pokud např. kupujete jinou gateway jednotku. Nejlepší volbou gateway jednotky jsou indexy např. AA či AD, jsou seřazeny dle abecedy, tj.: L je nejstarší typ gateway jednotky, AD je nejnovější typ, při kterém je zajištěné nevybíjení autobaterie a plná podpora funkcí autorádia - spínání zpátečky, osvětlení tlačítek autorádia, zobrazení otevřených dveří, palubní počítač na autorádiu apod.
O typu současném typu gateway jednotky ve Vašem voze rozhoduje nejen ročník výroby/modelový rok, ale také výše výbavy, kterou Váš vůz měl z výroby, tudíž méně pravděpodobné je vybíjení baterie/lepší komfortní jednotka se nachází ve voze, když je vůz vybaven např.: automatickou klimatizací (climatronic), multifunkčním volantem, parkovacími senzory a nejvíce důležitým prvkem je typ autorádia z výroby.
Pokud vlastníte starý index gateway jednotky, nemusíte nutně kupovat novou jednotku, stačí si jí nechat u nás přehrát. Gateway jsme schopni přehrát ikdyž nejste z okolí (zašlete ji k nám a my ji dle výbavy Vašeho vozidla pro Vás přehrajeme a znovu nakódujeme). Cenu za přehrání je pak navýšena pouze o poštovné.
S gateway může být problém jen do roku 2009
Pokud máte automobil vyrobený od roku 2009, můžete si být jisti, že problém s vybíjením autobaterie ze strany výměny autorádia již nehrozí.
Vybíjení autobaterie nehrozí jen ze strany špatně uspaného autorádia přes canbus, ale příčin může být několik (např. neuzamčení vozu, vybití baterie způsobí komfortní jednotka apod. Příčin vybití baterie ve voze může být desítky.), pokud máte problém s tím že Váš vůz vybíjí baterii a nemůžete nastartovat, zastavte se u nás na kontrolu akumulátoru či ověření důvodu vybíjení baterie. Baterii Vám rádi proměříme a můžeme tak snadno odhalit, jaká je příčina, že Váš vůz má vybitý akumulátor.
Další variantou může být také špatné zapojení autorádia, které většinou poznáte tak, že se autorádio po vyndání klíčku nevypne. Většina aftermarket autorádií mají v dodané kabeláži rozpojený červený a oranžový kabel, sloužící pro stále napájení rádia proudem. Pokud máte tento kabel zapojený, z logického důvodu pak autorádio nelze vypnout a během pár hodin se baterie ve voze vybije. Často bývají tyto kabely z výroby již rozpojene a jsou označené nápisem: "Connect if not CAN". Důležité je tedy tento rozpojený svazek naspojovat.
Gateway se řeší pouze u vozů, které již mají ve svém modelovém roce tzv. MOST konektor (tvar velké kostky obsahující veškerou kabeláž z vozu) a autorádia jsou uspávána pomocí canbusu. Starší typ konektorů, tzv. ISO konektory, které vypínají rádio odpojením plusového napětí a jímž je vybavena většina vozů prvních generací problém s uspáváním rádií nemá, protože je vůz odpojuje napřímo od proudu, nikoli softwarově a první generace vozů tak problém s vybíjením baterie kvůli gateway nemají.
Např. Škoda Octavia 1, Škoda Fabia 1, VW Passat B5.5, VW Golf 4 apod. nemají problém s vybíjením baterie kvůli autorádiu.
vyjímky a specifické vozy
Ve výjímečných případech u Škoda Octavia 2, které jsou vyrobené v roce 2007/2008 a nemají ve voze gateway jednotku od výrobce Temic, ale Continental je nutná výměna za novou jednotku a cena včetně nakódování je 1.900,- Kč, protože tyto jednotky se nedají přehrát.
VW Transporter T5 předfacelift (2003-2009) existuje ve 2 variantách s ISO kabeláží (bez problémů) a s MOST konektorem obsahujícím CAN kabeláž (CAN HIGH, CAN LOW), které však jsou vždy v tomto ročníku na verzi CANBUSU 1.6 a nelze jej přehrát. Připojení autorádia do tohoto vozu je samozřejmě možné, ale vyžaduje to vyvedení nového nezávislého napájecího kabelu. Zapojení do tohoto vozu Vám rádi odborně provedeme či připravíme potřebnou kabeláž.
Gateway jednotky, které lze přehrát bez nutnosti výměny
1K0907530A S0020 1K0907530B S0050 1K0907530B S0070 1K0907530C S0080 1K0907530D S0100 1K0907530E S0110 1K0907530F S0120 1K0907530G S0140 1K0907530H S0150 1K0907530J S0160 1K0907530K S0170
Gateway jednotky které nelze přehrát a je nutná výměna
1K0907530K S0021 1K0907530P S0191 1K0907530P S0192
Přehledná tabulka s gateway jednotkami
Číslo jednotky | Verze softwaru | Možnost přehrání |
---|---|---|
1K0-907-530-A | 0020 | Ano |
1K0-907-530-B | 0050/0070 | Ano |
1K0-907-530-C | 0080 | Ano |
1K0-907-530-D | 0100 | Ano |
1K0-907-530-E | 0110 | Ano |
1K0-907-530-F | 0120 | Ano |
1K0-907-530-G | 0130/0140 | Ano |
1K0-907-530-H | 0150 | Ano |
1K0-907-530-J | 0160 | Ano |
1K0-907-530-K | 0021 | Ne - pouze výměna |
1K0-907-530-K | 0170 | Ano |
1K0-907-530-P | 0191 | Ne - pouze výměna |
Diagnostika VCDS a verze softwaru gateway
Pro otestování přes diagnostiku VCDS se můžete podívat na verzi softwaru v daném automobilu, pokud je verze 0120, autorádio bude bránit uspání jednotky a bude baterie se bude vybíjet. Gateway jednotky Temic přehráváme na verzi 0178.
seznam nejrozšířenějších vozů
Typ vozu | Modelový rok | Hrozí vybíjení? |
---|---|---|
Škoda Fabia 2 | předfacelift nemá gateway facelift má již novou verzi gateway |
Ne |
Škoda Octavia 2 | 2004-2006 | Ano, nutná kontrola/proměření |
Škoda Octavia 2 | 2006-2008 | Vhodná kontrola/proměření |
Škoda Roomster | předfacelift nemá gateway facelift má již novou verzi gateway |
Ne |
Škoda Superb 2 | jakýkoli | Ne |
Škoda Yeti | jakýkoli | Ne |
VW Golf 5 | 2004-2006 | Ano, nutná kontrola/proměření |
VW Golf 5 | 2006-2008 | Vhodná kontrola/proměření |
VW Passat B6 | 2004-2006 | Ano, nutná kontrola/proměření |
VW Passat B6 | 2006-2008 | Vhodná kontrola/proměření |
VW Touran | 2004-2006 | Ano, nutná kontrola/proměření |
VW Touran | 2006-2008 | Vhodná kontrola/proměření |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.